TÄRKEÄÄ
Huomioithan, että 1.1.2021 alkaen Iso-Britanniassa asuvat (ei Pohjois-Irlanti) ovat oikeutettuja tax free -ostoksiin Suomessa. Lue lisää

MCC Mobile Customer Care

MCC (Mobile Customer Care) on Global Bluen matkailijoille suunnattu mobiilipalvelu, joka lähettää reaaliaikaisia ​​ilmoituksia sekä ohjeita onnistuneen
tax free -palautusprosessin loppuun saattamisesta.

Matkailija saa ilmoitukset joko sähköpostitse tai tekstiviestillä ja voi halutessaan sen jälkeen tilata ilmoitukset WeChat-tililleen.

Asiakkaan saamassa ilmoituksessa on linkki mobiililaitteille optimoidulle verkkosivustolle, josta matkailija näkee tax free -tapahtumiensa tilan sekä voi asettaa muistutuksen tax free -palautuksen hakemisesta. Sivustolta löytyy lisäksi  oppaita lentokenttien palautuspisteistä.

Ilmoitusten kielivaihtoehdot ovat englanti, kiina, venäjä, espanja, portugali, indonesia ja japani. Kieli valikoituu automaattisesti asiakkaan kansalaisuuden perusteella.

MCC on myymälöissä käytössä kaikissa Global Bluen IC2 sähköisissä tax free -tulostusjärjestelmissä. Matkailijan sähköpostiosoite ja/tai matkapuhelinnumero täytetään järjestelmään myymälässä tax free -lomakkeen kirjoittamisen yhteydessä tai tax free -palautuksen maksamisen jälkeen Downtown Cash Refund -palautuspisteessä